onsdag 6 augusti 2008

Camping


Handdukarna som jag fastnade för hos Cillas Cottage!




Förra helgen lyckades jag ta ledigt en extra dag så vi kunde åka iväg och tälta med våra vänner Carina och Peo. Soligt och fint väder åtminstone på fredagen och halva lördagen. Carina hade bokat tältplats på Borrby strand camping, vilket visade sig vara en alldeles lagom stor camping med ett härligt läge vid Borrby strand, en alldeles underbar vit sandstrand. Just den dagen vi var där gick vågorna ganska höga men det var en härlig temperatur i vattnet så vi njöt av flera dopp. Det här var faktiskt första gången som jag tältat på en campingplats! Men jag blev inte avskräckt utan snarare tvärtom, jag blev sugen på att köpa tält och ge mig ut och tälta igen nästa sommar. Förutsättningen för att det ska bli lyckat är förstås soligt och torrt väder, annars kan det nog bli ganska ansträngt om man måste tillbringa all tid inne i tältet. Det behövde inte vi. Vi satt ute och njöt av kvällen tills det var dags att krypa till kojs. Okej, allt var inte toppen på denna lilla utflykt! Vår kylväska la av så vi fick bre smält smör på frallorna till frukost och pålägget var lite halvunket, men gick dock att äta och ingen blev magsjuk. Dessutom visdade det sig att min lånade luftmadrass läckte ut luft, så jag fick stiga upp och pumpa två gånger under natten... Men annars sov jag mycket bra, och hade inte ens ont i ryggen på morgonen vilket jag alltid har annars när jag vaknar i min egen säng. Det kom faktiskt en regnskur på natten och under lördagmorgonen regnade det också en del, men sedan klarnade det upp igen. Innan det bar av hemåt igen stannade vi till i Ystad och strosade runt en stund samt tog en fika på Coffee Shop Snuggles. God Café Latte och kanel- och vaniljbullar, stora som tefat och underbart mumsiga. Innan vi styrde kosan hemåt, letade vi oss fram till Cillas Cottage i Vallösa ca 1 mil utanför Ystad. Där fanns massor av fina saker till hemmet och jag fastnade för ett par söta kökshanddukar med blått mönster. Är du i Ystadtrakten och kör, rekommenderas ett besök hos Cilla, eller titta in i hennes webbutik!

Inga kommentarer: