onsdag 9 september 2009

Förkylt!

Jag har klarat mig från förkylningar ända sedan i våras men nu är bacillerna på krigsstigen igen och har intagit min kropp:(

Jag valde att stanna hemma från jobbet idag för det är inte särskilt fräscht att sitta i kassan och snora, särskilt inte i dessa influensatider, då tror väl kunderna att man fått svinet, influensan alltså! Men det tror jag inte att jag har!

Dagen bjuder på underbart vacker höstsol och ganska ljumma vindar så jag önskar att jag  var ute i skigen på långrunda istället för att sitta här med snoret rinnande. Har hört att det finns gott om svamp i skogarna nu också så det börjar bli dax för en tur.

Förhoppningsvis känner jag mig bättre till helgen för då är det faktiskt dags för en svamptur med förra årets svampkurs. Vi har en tur tillgodo från förra hösten eftersom en av turerna blev inställd pga dåligt väder. På söndag tänker jag alltså vara fri från förkylningen!!!

En del av förra årets skörd
Hoppas att vi hittar många sorters svamp på Söndag. Det blir mest att jag plockar trattkantareller eftersom det oftast finns mycket och de är lätta att hitta. Jag önskar att jag hade ett riktigt bra ställe med gula kantareller som jag kunde återkomma till år efter år. Förra året lärde jag mig känna igen Svart trumpetsvamp, men jag tycker de är svåra att hitta. Plockar ni svamp och vad får följa med hem i korgen?

Nu ska jag kurera mig med en stor kopp te med honung i och senare i kväll blir det nog något starkare som kan ta död på bacillerna:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig kompis! Kram/Lena