onsdag 26 oktober 2011

Alpro Soya

Ute blåser höstvindar och det är hög tid att ta tag i lövräfsningen, kanske jag gör det i morgon... På spisen står en rotfruktssoppa och puttrar och i eftermiddag väntar jobb. Ska försöka hinna koppla av en stund i soffan innan arbetspasset börjar.

Jag har fått prova två nya produkter från Alpro soya och jag passade på att använda båda produkterna i helgen när sambons mjölkallergiska brorsdotter var på besök.

Den första produkten är Alpro Soya Plus. Även om jag inte brukar dricka särskilt mycket mjölk/mjölkdrycker, har jag nu provat ett par tre glas av drycken och jag tycker den är riktigt god. Mycket godare än vanlig mjölk faktiskt! Smaken ska vara naturell, men mina smaklökar tycker sig ana ett uns vaniljsmak men det gör absolut ingenting.
Alpro Soya Plus har kolesterolsänkande effekt och innehåller inga konstgjorda sötningsmedel eller konserveringsmedel och är naturligt laktos- och glutenfri. HÄR kan du läsa mer om produkten.



Den andra produkten från Alpro är Sveriges första sojabaserade vaniljsås. Vår gäst Lilly slevade glatt i sig såsen och brydde sig nog inte ens om att smaka på äpplena. Högsta betyg från henne alltså. Några av de vuxna gästerna smakade också och jämförde med vanlig vaniljsås gjord på pulver/mjölk. Omdömena var delade, några tyckte den var alldeles för söt medan andra däribland jag tycker den smakade riktigt bra. Inte så tydlig vaniljsmak  i och försig men väldigt krämig och med en ton av kola. Enligt mig ett mycket bra alternativ att servera till äppelkakan när man har mjölallergiker på besök.
Alpro Soya vaniljsås innehåller endast 1,7 g fett, är helt vegetabilisk och är naturligt laktos- och mjölkfri. Du kan läsa mer om produkten HÄR.

Inga kommentarer: