torsdag 6 september 2007

Förkylt!






Hela sommaren har nu gått och jag har bara åstadkommit 3 små inlägg på min blogg. Jag kanske inte är någon riktig bloggare trots allt. Eller så har jag verkligen inte gett det en chans. Jag har egentligen jättemycket att berätta men jag tar mig inte tid att sätta mig vid datorn. Ja vi har ju ingen laptop så det är ju inte lika smidigt då. Nästa dator ska definitivt vara en bärbar. Då kan jag sitta i köket och skriva om jag vill, laga mat och baka samtidigt kanske eller till och med sitta i trädgården och dricka café latte och hämta inspiration i naturen.

Idag är veckans enda lediga dag och jag är klubbad av höstens första och förhoppningsvis enda förkylning. Det blir inte mycket gjort då kan jag säga. Har masat mig ner i källaren och satt i gång en maskin tvätt, får se om jag kommer ihåg att hänga upp den också... Kattungarna som snart ska lämnas till nya hem driver mig till vansinne. Idag åkte en kruka i golvet och ingen gärningsman var synlig när jag kom in i rummet. Men de är söta när de sover vilket de gör just nu.

Ikväll börjar kören för höstterminen och jag har verkligen sett fram emot det, men sjunga är inte att tänka på med min sargade hals, men jag går ändå dit och lyssnar lite så jag får veta vad som står på programmet inför hösten.


Egentligen borde jag vara ute i trädgården och höstgräva men jag orkar helt enkelt inte. Hoppas det vackra höstvädret håller i sig nästa vecka och att förkylningen däremot inte är ihållande så kanske jag får något gjort ute då istället!


Idag ska jag blogavancera och prova att lägga in en bild. Det blir kattungar i viloläge! Lyckas jag med det kanske det blir någon mer bild.

1 kommentar:

Josse sa...

Hej vännen!
Nu sitter jag hemma vid datorn, efter en stängning med bl.a dig. Jag fastnade vid dina katter, de är otroligt söta. Man önskar ju att Jonas kunde ge med sig så att jag kunde få skaffa en till. Det var mysigt att sitta och läsa de du skrivit, kanske inte läst allt men lite. Jag köpte en laptop som de så fint heter i går. Min andra dator gick sönder vid åskan så nu klarade jag mig inte längre. Du får ha det så bra så ses vi på jobbet nån dag. Kram! /Josse