tisdag 18 september 2007

Höst i trädgården


















Idag hade jag som så många andra dagar tänkt vara duktig och hösta lite i trädgården men det har regnat nästan hela dagen så det var inte så tilltalande att gå ut med spade och räfsa... Därför blev det kökstjänst istället vilket resulterade i köttsoppa och bröd. Faktum är att jag mest brukar koka olika grönsakssoppor så jag fick faktiskt slå upp i kokboken och ta reda på vilken köttbit som är lämpligast när man gör köttsoppa. Enligt Vår kokbok ska man använda högrev, gärna med ben. Jag fick bara tag i benfri högrev men det blev gott ändå. Det är så enkelt att koka soppa så jag förstår inte varför jag inte gör det oftare. Under tiden soppan kokar kan man ju få en massa annat gjort också. Innan jag satte igång soppkoket satte jag till en bröddeg och i dag var jag lite bekväm och använde mig av en brödmix. Jag hittade "Det moderna brödet" från http://produkter.pauluns.se/

Allting finns i förpackningen och man behöer bara tillsätta vatten. Degen var mycket lättarbetad och brödet blev riktigt gott och nyttigt (enligt förpackningen!).

Inga kommentarer: