tisdag 14 oktober 2008

Oskarshamn

Nu är det ny vecka igen och den lediga helgen är ett minne blott. Framför mig finns istället en ny jobbhelg...Helgen som gått var vi och hälsade på vänner i Oskarshamn. Eftersom 3 av 4 personer arbetar skift och oregelbundna tider bokades besöket in redan i juli när vi träffades senast. Det var riktigt härligt att komma hemifrån och bli ompysslade. God mat och dryck och trevligt värdpar, det kan inte bli bättre. Tack för en fantastiskt mysig helg Oskarshamnare!


Våra vänner i Oskarshamn påstår att de inte kan laga mat, och de får sådan prestationsångest när Gourmanderna från Karlshamn ska hälsa på, men de lagar alldeles underbart god mat. Jag säger bara Oxfilé! Kan det bli bättre:) Gudomligt gott med ugnsbakaade rotsaker och rödvinssås, mums! Och ett gott rödvin därtill.
Jag var så sugen på den saftiga oxfilén som låg och väntade på tallriken, så jag hann knappt fota innan den var uppäten! Rödvinssåsen syns inte så bra på bilden, men jag lovar, den var superb! Om du blir sugen att prova trots min halvtaskiga bild, hittar du receptet här. Oxfilén är grillad på en OBH Nordica elgrill och jag funderar faktiskt på att köpa en sån, för det blir ett fantastiskt resultat! Kanske man skulle ta och önska sig en i julklapp!

Inga kommentarer: