onsdag 15 juli 2009

Carpe Diem


Igår var jag ledig från jobbet och kokade saft och bakade så idag är jag ganska trött....och då är det dags att gå och arbeta igen så klart:(


Jag längtar enormt mycket efter semestern. Det är alltid så när det börjar närma sig, då inbillar man sig att man inte orkar arbeta en enda dag till. Men det sitter ju i huvudet, bara för att man vet att det snart är semester så ställer man in sig på det och räknar ner dagarna.


Nu har jag 5 dagar kvar att jobba och sedan har jag tre härligt lediga veckor framför mig! Det ska bli underbaaaaaart. Jag har några saker inplanerat men för övrigt ska jag bara njuta av att leva och försöka ta dagen som den kommer. För övrigt är jag ganska dålig på att ta dagen som den kommer. Jag är en mästare på att planera för varje dag och varje timme, och det är inte alltid det allra bästa. Jag behöver tänka mera Carpe Diem - Fånga dagen, en gammal devis som fler borde leva efter, särskilt jag då. Det får bli mitt nya motto, Carpe Diem, vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du är flitig!!!
Det märks att du gillar att "dona" i köket...
Jag hoppas du får en skön semester och att du lyckas ta dagen som den kommer.
Kramiz