söndag 22 november 2009

Green Chai från Friggs

Vinter är tetider tycker jag. Det är ju så mysigt att krypa upp i soffan med en varm kopp te när det är mörkt och kallt ute. Jag är ingen kaffeälskare och fram tills för bara några år sedan var jag en total kaffevägrare. Sedan upptäckte jag Café Latte och kan i perioder dricka en Café Latte Macciato om dagen, men det blir bara en eftersom min mage inte gillar kaffe. Te däremot och särskilt grönt te, kan jag hälla i mig flera stora koppar om dagen. Te finns ju i så många varianter och passar till det mesta. Idag njöt jag en stor mugg av mitt nya favoritte,  Green Chai, till mina nybakta kladdkakemuffins.


Green Chai är ett ekologiskt grönt te från Friggs som är kryddat med nejlika, kanel och kardemumma. Det ingår i Friggs nya serie Echo Chic och de övriga sorterna i serien är: Berry Rosehip, Vanilla Rhubarb, Sweet Citrus, Minty Liquorice och Lemon Mint. Jag har inte provat de andra sorterna men Green Chai smakar juligt kryddigt och jag kommer att sörpla det även efter jul, det är jag säker på:)

Inga kommentarer: