måndag 12 juli 2010

Semester

I år verkar det som om jag har dragit vinstlotten vädermässigt på semestern! Jag som brukar bli tilldelad regnperioden har i år haft en hel veckas soligt väder och det verkar som att det kommer att fortsätta så här ett tag till!

Idag har även sambon varit ledig och vi har lyxat med lunchbuffé på Gourmet Grön i Karlshamn! Helt klart en av de bästa restaurangerna i Sverige! Fräsch medelhavsinspirerad meny och ett underbart läge på Piren i Karlshamn. För er som inte varit där - ni har missat något!!

Igår varvade jag kakbak med slappande i trädgården. Det var svårt att bestämma sig för om det var varmast i köket eller utomhus! Inne har jag en fläkt som svalkar lite men ute fläktar en ljum sommarvind och jag tycker man ska tillbringa så mycket tid som möjligt ute på sommaren. Inne kan vi kura när vintern kommer och det är 20 grader kallt.

Eftersom sambon jobbar får jag roa mig själv om dagarna. Det finns det ju både för och nackdelar med. Det är bara min vilja som styr dagens aktivitet, fördel helt klart men de flesta aktiviteter är roligare om man är två eller fler, dvs nackdel. Jag är faktiskt inte så van att hitta på saker på egen hand och eftersom jag är en social och pratglad person drar jag mig oftast för att ge mig av på egen hand. MEN i lördags bestämde jag mig i allafall för att ta mig en tur med mig själv och bilen:) Det ångrar jag verkligen inte! Jag hade sett en annons om en gårdsaktion några mil härifrån och styrde kosan dit. Bara för att jag kom dit ensam var jag naturligtvis inte ensam. Jag träffade både känt och okänt folk att prata med och vips hade jag spenderat nästan 5 timmar där. Några små inköp blev det också, men jag avstod från att köpa traktorn för 150 000!



När auktionen var slut var jag i stort behov av ett dopp och åkte till närmsta badsjö för att svalka mig och innan jag styrde bilen hemåt lite sen lunch och ytterligare lite shopping. En dag som jag helt klart kommer att minnas som en av de bästa den här sommaren!

På tal om svalkande dopp börjar det bli dags för ett sådant! I denna underbara sommarvärme behövs minst ett dopp om dagen, eller hur. Idag får jag nöja mig med grannbyns badsjö men i morgon planeras dopp i havet:)

Inga kommentarer: