måndag 11 april 2011

Skogspromenad

Idag har jag njutit av ännu en ledig solig dag! Vilken energi man får av solen efter den långa kalla vintern! Jag kan inte komma ihåg att jag nånsin uppskattat vårens ankomst som det här året! Man är ju svältfödd på ljus och kan liksom inte få nog:)

I förmiddags tog jag min mor med mig till Hörnsjöns Plantskola för att köpa lite vårblommor till krukor och kyrkogård. Det blev klassiska vårblommor, påskliljor och penséer för det lyser ju upp så fint innan allt annat börjat växa. Sedan körde vi direkt till kyrkogården och planterade och efter det petade vi ner blommor i krukor här hemma.

Ikväll var det dags att bättra på stegsnittet! Dagens aktiviteter hade knappt gett mig 10 000 steg, men mycket vill ha mer och jag kände ett visst behov av min numera dagliga 1-timmes promenad. Jag drog iväg ut i skogen och letade mig in på lite nya vägar och fick ihop ytterligare 8000 steg och en massa frisk luft och underbart fågelkvitter!



Inga kommentarer: