torsdag 29 januari 2009

Utmaning i köket

Jessica har skickat mig en utmaning om kök, och det passar ju mig som handen i handsken!

Tre saker som jag alltid har i kylen:
1. Proviva
2. Ägg
3. Smör

Tre saker jag alltid har i frysen:
1. Kycklingfilé
2. Hallon
3. Hemgjord äppelmos

Tre saker jag alltid har i skafferiet:
1. Choklad
2. Skorpor
3. Te

Tre kryddor jag alltid har hemma:
1. Rosmarin
2. Timjan
3. Grillkrydda

Tre livsmedel jag använder varje dag:
1. Proviva
2. Bröd
3. Smör

Mina tre favoritgrejer i köket:
1. Vattenkokaren
2. Örtvaggan
3. En vass kniv

Tre saker som inte får komma in i mitt kök:
1. Smutsiga skor
2. Elaka människor
3. Sniglar

Eftersom jag bara förväntas utmana två personer den här gången så ska jag nog klara det! Jag skickar köksutmaningen vidare till Sara och Maja. Visa vad ni går för i köket nu tjejer:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska göra mitt bästa.....KUL!!

Anonym sa...

3 saker jag alltid har i kylskåpet:

Rödbetsallad
Makrill i tomatsås
Spagetti

(recept överflödigt)


/Ralf