söndag 4 januari 2009

GOTT NYTT ÅR!

Så då är snart alla mathelger över och eftersom jag arbetar i en livsmedelsaffär, är jag tacksam för det! Själv var jag ledig julafton och juldagen och jag passade på att njuta för sedan har jag bara haft en ledig dag mellan jul och nyår. Fram tills den här helgen när jag varit ledig, så sköööönt! I morgon är det dags igen och då ska alla lediga handla mat igen eftersom trettonhelgen stundar, puh... Som ni förstår är detta anledningen till att jag inte uppdaterat sedan innan jul, very busy woman works hard for the money!

Vintern har kommit till Blekinge, ikväll har vi -9° och ett tunt lager snö på marken. Vi tog en skön promenad i den friska luften idag och till och med solen tittade fram en stund. Härligt.

Idag provade vi att laga till något nytt med kyckling, nytt för oss alltså. Coq au vin blev det. Vi såg när Per Morberg lagade det i "Vad blir det för mat" och tänkte det kunde vara kul att testa. Vi hade inte riktigt alla ingredienser hemma så vi fick improvisera lite men det blev faktiskt riktigt gott. Däremot tyckte jag inte att det blev snyggt nog att fota så jag struntade i det. Eftersom jag inte har någon egen bild att lägga ut länkar jag istället till receptet här.

Hoppas att ni alla har fått en bra start på det nya året och god fortsättning!

Inga kommentarer: