tisdag 26 juni 2007

Nybörjare!

Hej alla!
Vad spännande det känns att börja blogga! Och nervöst förstås när tankarna blir till allmän egendom i cyberspace... Vad har jag gett mig in på! Men kan andra så kan jag, eller hur? Har inte bestämt mig riktigt vad jag ska fokusera på ännu. Inspirationen till att skapa en egen blog fick jag genom ett reportage i en av mina favorittidningar, LagaLätt, som handlade om just blogar, matblogar då förstås! När jag började titta runt lite bland vad som finns föll jag särskilt för agliolio. Dels för de underbara recepten men lika mycket för de fina bilderna. Jag blev verkligen inspírerad att skapa något jag också. Ska försöka börja använda kameran lite mera och dela med mig av bilderna här på blogen. Kan ju vara kul för vänner och bekanta och se vad som händer här i Karlshamn. Jag är inte säker på om jag kommer att dela med mig av eget påkomna recept, för jag är en riktig receptslav som sällan improviserar i köket, men jag försöker hela tiden bli bättre på det. Men recept har jag gott om! Hur ska man hinna med att prova allt som ser så gott ut!
I morgon kommer tjejkompisarna på besök för att fira min födelsedag som inföll på midsommardagen. Jag har tänkt bjuda på kycklingpaj och sallad från den egna täppan. Till kaffet blir det hallonmoussetårta (recept finns i senaste numret av LagaLätt). Får man lägga in recept från tidningar på blogen? Det måste jag nog ta reda på innan jag gör något dumt!
Känns som ett tillräckligt långt inlägg så här första gången! På återseende

Inga kommentarer: